26 Mart 2010 Cuma

"Ona reddemeyeceği bir teklifte bulunacağım"


15 yaşında başladı sinema sevdam.O tarihten beri hatırlamam türkçe dublajlı film izlediğimi,çok şey katmıştır ingilizceme ama daha da önemlisi oynayan oyuncuların duygularını hissettirmiştir bana.Büyük oyuncuların neden büyük oyuncular olduklarını anladım filmleri orjinal dilinde izleyince.Hemen hemen hepimizin hayatına damga vuran filmler vardır elbette,aslında filmlerden çok damga vuran büyük oyuncuların yaşattığı karakterlerdir.Burda saymaya kalksak saymakla bitmez herhalde o kahramanlar,hatta bazen nefret duyulanlar :)

Ama benim için bu filmlerin içinde bana ilk defa bir filmi felsefik yönüyle de keşfetmeme yardımcı olan bir film var : GODFATHER! 3 lü dvd setini aldığım gün, gece ilk filmi izlemeye başladığımda sabaha kadar 3 filmi gözümü kırpmadan izleyeceğimi tahmin etmemiştim.Sonradan öğrendim ki efsane filmin kitabının yazarı ve senaristi Mario Puzo da bu filmin bu kadar tutacağını aklından bile geçirmemiş.Filmi izledikten sonra etkisinden çıkmak da çok kolay değil elbette.İzleyen herkes ister istemez mafyaya sempati duymaya başlar herhalde :)

Ben bu filmi izledikten sonra günlerce hatta yıllarca aklımın bir köşesinde sahneler canlansa da acaba Mario Puzo evinin bodrum katında sinema tarihine damga vuracak olan "ONA REDDEMEYECEĞİ BİR TEKLİFTE BULUNACAĞIM" cümlesini yazarken aslında bir efsaneye imza attığını biliyor muydu?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder